Het is bijna zo ver ....... - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Hetty Wesseling - WaarBenJij.nu Het is bijna zo ver ....... - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Hetty Wesseling - WaarBenJij.nu

Het is bijna zo ver .......

Blijf op de hoogte en volg Hetty

23 Juni 2016 | Nederland, Hoogeveen

We zijn inmiddels druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naar Oeganda aankomende dinsdag. Nog snel wat laatste inkopen doen en de koffer beginnen in te pakken. We gaan naar Karamoja, dat is één van de armste gebieden van Afrika. We zijn benieuwd wat de vorderingen van ons project in Oeganda zijn.

In 2010 is Florence vanuit Nederland teruggekeerd naar haar geboorteland en –dorp. Na 19 jaar in Nederland te hebben gewoond, zegde ze haar baan in het onderwijs op, liet al het comfort van het rijke westen achter zich en ging terug naar haar vaderland om zich in te zetten voor (met name) kansarme meisjes. Omdat onze stichting uitsluitend werkt met vrijwilligers - zowel in Nederland als ook in Afrika - heeft Florence naast haar inzet voor het project, een betaalde baan. Ze werkt voor de overheid.

Samen met Florence zijn we een project aan het realiseren om met name meisjes een plek te bieden om een vakopleiding te volgen. De cultuur daar is namelijk dat met name zij anders weinig kansen krijgen om zich te ontwikkelen. Sinds de terugkeer van Florence in 2010 hebben we niet stil gezeten. We hebben grond gekocht, een hardwareshop (een winkel met bouwmaterialen) opgezet, een omheining geplaatst en een guesthouse (gastenverblijf/woning) gebouwd. Momenteel wordt er druk gebouwd aan een gebouw met twee klaslokalen en een kantoor.

Het doel van onze reis is in de eerste plaats om Florence een hart onder de riem te steken vanwege haar harde en goede werk wat ze doet. We zijn erg trots op haar. We gaan met elkaar veel tijd doorbrengen om zo de vriendschappelijke banden verder te verstevigen. Daarnaast willen we natuurlijk ook de bouw volgen en op beeld vastleggen om zo onze achterban te informeren over de laatste vorderingen.

We proberen jullie zoveel mogelijk de komende weken mee te laten genieten met onze verslagen. We verwachten volgende week vrijdag op het project te zijn. Zie hieronder een reisschema van onze eerste dagen:

Maandagavond: Afreizen naar hotel nabij Schiphol
Dinsdag: Om 10.45 uur vliegen we naar Entebbe. Aankomst plaatselijke tijd 22.20 uur. Daar worden we opgehaald door Theo, de zoon van Florence (onze projectleider). We reizen dan nog een uurtje door naar mama Rose in Kampala waar we overnachten.
Woensdag: Een beetje bijkomen van de reis, geld wisselen bij de bank en wat inkopen doen en
‘s avonds naar een inheemse theatervoorstelling.
Donderdag: We reizen door naar Mbale, waar we opnieuw zullen overnachten.
Vrijdag: Vandaag reizen we door naar onze eindbestemming. Aankomst eindbestemming 

Tot schrijfs in Oeganda!!!

Lieve groet van Hetty en Astrid

• 23 Juni 2016 - 08:14

Roland:

Succes met de laatste loodjes hier in Nederland en een goede reis en mooi verblijf in Oeganda!

• 23 Juni 2016 - 12:01

Henk:

Zo, dat staat. Mooi begin, want nu snappen we precies wat jullie gaan doen. Ik wens jullie alvast een heel goede reis. Geniet van het contact met Florence en haar zoon Theo. Er zijn veel redenen om erg trots te zijn op deze mensen. Doe hen een hartelijke groet vanuit Hoogeveen. We gaan jullie op de voet volgen...

• 23 Juni 2016 - 13:53

Karin:

Een goede reis en veel plezier. Ik ga de verhalen zekers lezen en ik ben dan ook benieuwd wat jullie tijdens jullie "werk" vakantie gaan bouwen.

• 23 Juni 2016 - 17:21

Wilma:

Geniet van de voorbereidingen en probeer te onthaasten, want dat zul je nodig hebben daar :-)
    We zien uit naar jullie verhalen en foto's. Doe iedereen de groetjes daar, die wij kennen.

• 23 Juni 2016 - 17:37

Elise:

Hoi allebei, super leuk en mooi dat jullie deze lange reis gaan maken.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en belevenissen!

• 23 Juni 2016 - 19:44

Els:

Lieve Hetty en Astrid, heel veel plezier bij de voorbereidingen en een hele mooie reis gewenst! Ik kijk al uit naar jullie verhalen.

• 23 Juni 2016 - 22:36

Gera:

Hey dames, wat leuk dat jullie Florence en Theo en het 'meidenproject' gaan bezoeken! Ook ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben daar samen. Ik zal de berichten na mijn korte vakantie van een week wel weer lezen. Hartelijke groet aan Florence en een gezegende tijd!